Tragédie letu MH-17 – dočkáme se potvrzení konspirační teorie?

zapisovacVyšetřovatelé a soudní znalci se spoléhají na podrobnější analýzu dat ze zapisovače letových údajů (FDR) a analýzu pozůstatků cestujících. Tyto analýzy mají vytvořit ucelený obraz o tom, jak bylo letadlo sestřeleno.  Mají určit původ a druh „vysoce energetických objektů“, které pronikly do letadla.

Obě analýzy probíhají  současně.

Jedna je tedy zaměřena na pečlivý rozbor FDR, zatímco druhá zahrnuje detailnější rozbor poranění cestujících, resp. se jedná o detailní analýzu pozůstatků. To zahrnuje úhel vstupu projektilu, úhel výstupu (pokud existuje), hloubku do které projektily pronikly, typ střely.

Údaje z FDR na palubě Boeingu 777-200ER mohou pomoci zúžit souřadnice, kde byl letoun sestřelen. Kromě zúžení souřadnic,  FDR  také objasní další informace o stavu motorů, nadmořskou výšku letadla, sílu zrychlení a stav palubních systémů.

To může také pomoci vyšetřovatelům určit polohu systémů řízení letu, jako jsou klapky, křidélka, horizontální stabilizátory, sloty, spoilery a kormidlo.

Nicméně, proces šifrování FDR bude nějakou dobu trvat, protože obsahuje binární data (nuly a jedničky), které je třeba převést do zpracovatelných dat před tím, než mohou být analyzovány.

Jak je uvedeno v předběžné zprávě, nebyly v diktafonu umístěného v kokpitu (CVR) slyšet žádné abnormality nebo varovné příznaky. Nahrávání se náhle zastavilo.

Vyšetřování je ovšem stále ještě v počáteční fázi, a odborníci musí analyzovat FDR a CVR důkladněji.

Datuk Azharuddin z Majsijského Generálního úřadu pro civilní letectví uvedl, že  na spodní straně levého křídla sestřeleného letadla byly charakteristické známky po zásahu vysokoenergetických objektů. Datuk Azharuddin dále uvedl, že jestli FDR nebo CVR zaznamenaly dopad střel na spodní stranu levého křídla závisí na určitých okolnostech. Záleží na tom, zda raketa explodovala nad, nebo pod letadlem.

Dr. Mohd Shah Mahmood, patolog z nemocnice v Kuala Lumpur uvedl, že byly identifikovány a zaevidovány všechny ostatky, a vyšetřovatelé by se měli přesunout do další fáze vyšetřování. Tedy ke studiu pozůstatků obětí a zkontrolovat jejich zranění v závislosti na uspořádání sedadel.

„Můžete vidět, že ostatky, které byly buď beze změny, nebo relativně neporušené byly obětí, které seděli v přední a zadní části letadla. Zatímco ti, kteří utrpěli nejvíce zranění seděli ve středu letadla. Vyšetřovatelé by se měli zaměřit na to, že ti, kteří seděli ve středu letadla, v blízkosti motorů, utrpěli vážnější zranění v porovnání s těmi, kteří seděli v přední, a v zadní části letadla. Tito lidé neutrpěli žádné popáleniny. Existuje mnoho teorií kolem toho, co se vlastně stalo, ale protože letadlo neletělo dlouho, palivové nádrže byly plné. Proto cestující sedící u křídel (kde se nacházejí palivové nádrže) utrpěli více popálenin ve srovnání s ostatními.“ řekl Dr. Mohd Shah Mahmood v exkluzivním rozhovoru v nemocnici.

Dr. Shah dále uvedl, že většina ostatků měla zranění z dopadu pádu z více než 30.000 stop nad zemí, a dodal, že mnoho z nich mělo zlomené nebo rozdrcené kosti na několika místech.

Nabízí se ovšem otázka – jestli letadlo zasáhla raketa v jeho středu, tak jak naznačuje Datuk Azharuddin, jak je možné, že byl významně poškozený kokpit?

kokpit

A proč letadlo po zásahu raketou BUK v prostoru křídla neexplodovalo, když mělo takřka plné nádrže?

Pokud přijmeme teorii, že raketa BUK explodovala v blízkosti kokpitu, byly by na levém křídle známky po zásahu vysokoenergetickými předměty?
Musíme si uvědomit, že se jedná o letadlo, které je dlouhé 63,7 m.

Nebo se vše událo jinak, než uvádí oficiální zdroje?

Možná, že se dočkáme potvrzení další konspirační teorie.
Teorie o střelbě stíhacích letounů na kokpit letadla a jeho následné „doražení“ raketou.

 

Čtěte a přemýšlejte.

Komentáře

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*